Jednym z filarów naszej pracy jest tutoring – indywidualna współpraca ucznia z wybranym nauczycielem, ale bez udziału rodzica.
W Columbusie wierzymy, że liceum to nie tylko czas zdobywania wiedzy, ale też dojrzewania – do samodzielności, odpowiedzialności i odwagi.
To moment, w którym młody człowiek naprawdę zaczyna stawać na własnych nogach.
Na początku roku uczniowie poznają nauczycieli, a następnie sami wybierają, z kim chcieliby pracować przez najbliższy semestr. Spotykają się raz w tygodniu – rozmawiają, planują, uczą się wyznaczać cele i konsekwentnie je realizować.
Dla jednych to tutoring rozwojowy, dla innych tutoring naukowy. Jednym z przykładów jest uczeń, który w ramach tutoringu zorganizował koncert charytatywny – sam zaplanował całe wydarzenie, kontaktował się z artystami, partnerami i zadbał o promocję. Cały dochód przeznaczono na wsparcie mamy jednej z uczennic.

Wszyscy nasi nauczyciele są certyfikowanymi tutorami, a cały proces jest superwizowany, by zapewnić uczniom bezpieczeństwo i najwyższe standardy wsparcia.
Ale tutoring to nie tylko takie duże, widowiskowe inicjatywy. To również codzienna, spokojna praca nad sobą – nad motywacją, konsekwencją, relacjami i poczuciem sprawczości.